Nema više čekanja u Poreznoj - odradite sve online

Porezna uprava ovih je dana predstavila jedinstveni portal ePorezna, putem kojeg poduzetnici i građani mogu koristiti veliki broj elektroničkih usluga i kao takav štedi mnogo vremena za poslove za koje su dosad korisnici morali dolaziti u poslovnice Porezne uprave, čekati u redovima i gubiti vrijeme.

Ovim se projektom, kao i nizom drugih u državnim institucijama, doprinosi digitalizaciji društva u cjelini, jednostavnijem i transparentnijem odnosu javne uprave s građanima i poduzetnicima, konačno smanjujući pogubni utjecaj birokracije i famozne papirologije, radi koje bi strani investitori bježali iz Hrvatske glavom bez obzira.

Elektroničke usluge

Elektroničke usluge Porezne uprave putem interneta za poduzetnike su postojale i ranije, no u ograničenom rasponu i kako je kazao državni tajnik u Ministarstvu financija Željko Tufekčić na predstavljanju portala, time se proširuje raspon usluga koji će biti na raspolaganju poduzetnicima. Posebna je novost i što se e-usluge Porezne uprave uvode i za građane. “Ministarstvo financija, odnosno Porezna uprava ovim projektom daje doprinos digitalizaciji društva, povećanju učinkovitosti rada državne uprave i povećanju konkurentnosti društva i gospodarstva. Porezna uprava se snažno otvara prema poreznim obveznicima i povećava transparentnost.” - kazao je Tufakčić prilikom predstavljanja projekta.

Uz dosadašnje usluge korisnicima, tako je sada dostupno primjerice i podnošenje pojedinih zahtjeva, dostava obrazaca za povrat i preknjiženje poreza i doprinosa, dostava obrazaca vezanih uz prijavu poreza i drugo.

Samim time, kako je istaknuo njezin ravnatelj Zdravko Zrinušić, Porezna uprava postaje za poduzetnike ured bez papira, što bi i za građane trebalo biti omogućeno već tijekom ovog mjeseca. Doduše, Porezna uprava i ovim projektom radi tek međukorak prema doista pravom uredu bez papira, što zasad nije u potpunosti moguće i zbog samih korisnika.

Kako je istaknuto, već sad je u velikom broju usluga Porezna uprava ušla u moderno doba i poduzetnici, kao uskoro i građani, već sad mogu iz vlastitog ureda ili doma uputiti određeni zahtjev informacijskom sustavu Porezne uprave, o čemu će istim putem dobiti i povratnu informaciju. Sve to bez troškova prijevoza do nekog od ureda Porezne uprave, bez poštarine, čekanja u redovima i drugih problema koja uobičajeno stvara birokratski aparat i obavezna papirologija.

Pristup servisu

Što se tiče pristupa servisu e-Porezna, poduzetnici mu pristupaju kao i dosad, no sad s više usluga koje su im na raspolaganju, dok će se građanima omogućiti povezivanje preko već poznatog sustava e-Građani i postojećih sustava. Kako je najavljeno, građanima će pristup biti omogućen i putem čipa novih osobnih iskaznica ili pak putem tokena poslovne banke s kojom inače posluju.

Koliko će to olakšati život građanima pokazuje i podatak kako je samo 2016. godine u Poreznu upravu osobno moralo doći preko 450.000 građana, kako bi promijenili podatke u poreznoj kartici ili po prvi put dobili poreznu karticu.

Čekanje u redu radi poreznih kartica iskusio je tako veliki broj građana i sasvim je jasno koliko će značiti što ćemo barem taj dio obilazaka šaltera zamijeniti elektroničkom uslugom s vlastitog računala.

Što se tiče usluga koje postaju dostupne poduzetnicima možemo istaknuti obrazac zahtjeva za povrat i preknjiženje poreza i doprinosa, čime se omogućuje online podnošenje zahtjeva. Korisnik tako može u realnom vremenu na svojem računalu pregledati PKK i ukoliko ima pretplatu na nekom od račun, popuniti jedan ili više zahtjeva za preknjiženje na druge račune poreza i doprinosa, odnosno zatražiti povrat više plaćenog poreza.

Obrazac zahtjeva za povrat PDV-a i trošarina omogućuje dostavu elektroničkih obrazaca za povrat, kojim će se poboljšati proces povrata PDV-a i trošarina za diplomatska ili konzularna predstavništva, kao i za međunarodne organizacije u RH.

Svaki korisnik imat će vlastiti korisnički pretinac, kao uslugu u sklopu JPPU-a, a unutar te usluge dobivat će dostavu poruka, poreznih akata i drugih dokumenata elektroničkim putem, a što je najbitnije akti s naprednim elektroničkim potpisom imat će i snagu službene isprave, čime nestaje potreba za uobičajenim pečatom i potpisom nadležne osobe u nekom od ureda ili šaltera Porezne uprave.

Dakle, više ne morate izdvajati svoje slobodno vrijeme kako bi u jednoj od 120 ureda Porezne uprave ispunili zakonske obaveze ili predali neki od zahtjeva službenicima, već sad možete sve to riješiti elektroničkim putem, koristeći svoje elektroničke vjerodajnice.


Sufinanciranje iz EU fondova

Jedinstveni portal kao projekt dio je većeg projekta “Jačanje kapaciteta hrvatske Porezne uprave na području pružanja usluga korisnicima (G2B) kroz konsolidaciju IT sustava”, a koji se sufinancirao kroz Europske fondove. Ukupna vrijednost projekta je 650 tisuća eura, od čega je veliku većinu - čak 90 posto, financirano europskim sredstvima. Uz osnivanje jedinstvenog portala Porezne uprave i dostupnost velikog broja usluga po One-Stop-Shop principu, omogućit će se i internet servis za izravno G2B spajanje, odnosno spajanje poduzetnika vlastitim softverom na IT sustav Porezne uprave, podizanje sigurnosti na nivo tzv. PKI infrastrukture (Public Key Infrastructure) i drugo.

Komentari

Pošalji

Najnovije

Iz ove kategorije

Zadnje komentirano