Kontra krize uz rad, samopouzdanje i upornost
Josipa Marić-Banje

Rad, vjera u sebe, komunikacija i zrnce sreće - recept je to za poslovni uspjeh, moglo se to zaključiti na jučerašnjem okruglom stolu organiziranog u sklopu studentskog projekta “Kontra krize”.

Naime, studenti 1. godine diplomskog studija „Poduzetništvo u kulturi i turizmu“ na Odjelu za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru odlučili su sami sebi, svojim kolegama ali i svoj zainteresiranoj javnosti olakšati život te pronaći recept kako uspjeti u turističkom sektoru, koji kako se moglo čuti sinoć, nikad nije bio zahtjevniji. Jer gosti danas žele više od pukog sunca, mora i zimmer frei-a, a konkurencija puše za vratom ili je već daleko ispred.

Svoj viđenje turizma danas i svog poslovnog uspjeh izložili su Vanja Čvrljak, direktor TZ Grada Benkovca, Đurđica Šimičić, direktorica TZ Mali Lošinj, Mihaela Kadija, direktorica Ureda Turističke zajednice Zadarske županije i Andrija Polić, vlasnik i direktor tvrtke Stella Mediterranea d.o.o.

Na samom početku, voditeljica projekt - studentica Josipa Marić-Banje naglasila je kako je cilj cijelog projekta, pa tako i ovog okruglog stola, potaknuti mlade ljude i da se i kod njih upali poduzetnička lampica.

Redom su zatim gosti predstavili svoj rad, a priznanja koja su dobili svjedoče o njihovim kvalitetama.

Tajni gost

Đurđica Šimičić nalazi se tako na čelu TZ Mali Lošinj, čiji je koncept “Miomirisi i okusi Lošinja” osvojio treće mjesto na svijetu za izvrsnost i inovacije u turizmu na sajmu FITUR u Madridu.

Mali Lošinj posljednjih godina aktivno gradi brend otoka vitalnosti na kojem su hrana, zrak, more i kvaliteta života jednako dobri kao i prije 130 godina. Miris je njihov najjači adut i posebnost, te su ga stavili u svoj fokus, pa tako imaju i mirisni kalendar, svaki hotel ima svoj miris, organiziraju radionicu za aromaterapeute, vlasnicima turističkog smještaja dijele sadnice aromatičnog bilja.

“Važno je obrazovanje, jer kako mi možemo nešto nuditi ako nemamo ljude koji će to napraviti.” - naglasila je Šimičić.

Mali Lošinj je uz to prvi uveo i tajnog gosta u turizmu, ali onog kojeg šalje Turistička zajednica da ispita kvalitetu ponude otoka, kako bi vidjeli što se može i treba popraviti kod svakog iznajmljivača, vlasnika ugostiteljskih objekata, i sl.

Lošinj uz to svakom proizvođaču autohtonih suvenira nudi besplatnu javnu površinu za prezentaciju i prodaju svog rada.

Takav način poduzetništva posebno se dojmio Andriji Poliću, vlasniku i direktoru tvrtke Stella Mediterranea d.o.o. iz Splita, jer on u svom radu svakodnevno mora premošćavati jaz između privrede i javnog sektora koji često nema smisla za poticanje poduzetništva.

Tvrtku Stella Mediterranea d.o.o. iz Splita zapošljava 34 osobe i kroz svoj rad starim proizvodim daje novo lice. U svom asortimanu tako imaju nagrađivano maslinovo ulje, deserte od smokve, badema i agruma, džemove,...

Benkovački sajam - kič ili šarm

Osnova rada je manufaktura i to se posebno dopada turistima koji stižu u obilazak proizvodnih pogona.

Polić je tu ispričao jednu anegdotu - on je obilazak svog eko imanja na zapadnim padinama Mosora i tvornice nudio domaćim turističkim agencijama i sve su ga mahom odbile, uvrstile su ga u ponudu tek kad su im njihovi partneri iz Francuske, Švedske i dalekoistočnih zemalja rekli kako tu žele voditi goste.

Za proširenje svojih pogona Polića je dva puta koristio sredstva iz pretpristupnih fondova, i sad priprema projekt za strukturne fondove. No mladima je poručio da budu oprezni jer većinu poticaja će morati vratiti, te im je savjetovao da prije samostalnog ulaska u poduzetništvo steknu radno iskustvo.

Rekao je okupljenima da budu otvoreni prema novim idejama, jer ako se nešto nama osobno ne sviđa ne mora značiti da neće i nekom drugome.

A njegova riječi najbolje su se potvrdile oko pitanja Benkovačkog sajma, koji je po nekima postao parada kiča i krame, dok po drugima baš ta šarolikost i šušur 10. u mjesecu glavnom gradu Bukovice daje šarma. No Vanja Čvrljak je priznao da niti u samom Benkovcu ne postoji konsenzus što i kako sa Sajmom.

Ali zato u TZ-u znaju kako su „Benkovačkim kulturnim ljetom” - manifestacijom koja posramljuje i mnoga priobalna mjesta pa čak i sam grad Zadra. Posljednjih nekoliko godina raznovrsnim su događanjima u grad privukli brojne posjetitelje, a lokalno stanovništvo sve se više okreće turizmu te po Bukovici i Ravnim Kotarima mahom niču kuće za odmor.

Čvrljak je kao i gošća s Lošinja naglasio ulogu medija, koji postaju ambasadori destinacije ako se ponudi drugačiji i nesvakidašnji proizvod. Preko Sajma, Festivala luka i višemetarskog prisnaca Benkovac je na sebe privukao pozornost sedme sile. S vremenom su i lokalni turistički radnici počeli shvaćati turistički potencijal Bukovice i Ravnih kotara.

Okupljenima se zatim obratila Mihaela Kadija, za koju struka ima samo riječi pohvale, jer iako je dužnost preuzela tek krajem prošle godine, već je napravila brojne korake na boljem pozicioniranju zadarske regije ne turističkoj karti Hrvatske.

Kontra krize ponovno 7. svibnja

Kadina trenutno aktivno radi na komunikaciji među lokalnim dionicima, koji samo ujedinjeni mogu poslati uspješnu ponudu gostu, jer danas nitko ne želi puku fotografiju već doživljaj i zaokruženu priču.

Tema okruglog stola, bila je krilatica „Tourism – full of opportunities“, i u konačnici svi su se govornici složili kako prilika ima, samo je na mladim da ih prepoznaju i iskoriste, jer njihovo vrijeme dolazi.

Okrugli stol je održan u Svečanoj dvorani Sveučilišta na Starom kampus s početkom u 17:30 sati. Za uspješnu moderiranje stola zaslužne su studentice Martina Babić i Nina Glavić.

Za 7. svibnja na istoj lokaciji ovi vrijedni studenti uz pomoć svojih mentorica doc. dr. sv. Božene Krce Miočić i Gabrijele Vidić, najavljuju novi okrugli stol u sklopu projekta “Kontra krize”.

Komentari

Pošalji

Najnovije

Iz ove kategorije

Zadnje komentirano